| Tilbake til Kvernberget.net · Forumregler |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Pages: (2) [1] 2 ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| slankis |
Posted: February 27, 2010 02:30 pm
|
||
|
Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 258 Member No.: 32 Joined: February 24, 2008 |
Andre ikke. Denne kom GGENKB med for en tid tilbake (tråden er av andre årsaker stengt):
Man skylder å legge til at dette først og fremst handlet om Molde-Oslo. Men i alle fall skriver vi nå februar 2010, og SAS annonserer faktisk en økning mellom Molde og Oslo fra april. |
||
| puma |
Posted: February 27, 2010 03:02 pm
|
![]() Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 237 Member No.: 4 Joined: July 11, 2007 |
Så lenge det varer. Skal vi si max 6 mnd?? Er vel lenge nok og kaste penger ut gjennom vinduet det.
Dere som tror / håper SAS reduserer på KSU-OSL må vel bare innse at det skjer ikke. Men det som garantert vil skje, er at det på MOL-OSL som SAS selv sier fly's med overkapasitet vil merke konkuransen så hardt at noen endringer vil igjen fort komme. Og ikke nok med det, hva tror dere effekten av dette også vil gjøre med rutene fra MOL til BGO og TRD?? TO ord (TAPPES) = REDUSERES. |
| Papi |
Posted: February 27, 2010 03:19 pm
|
||
|
Tupolev Tu-134 ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 60 Member No.: 30 Joined: February 18, 2008 |
Du må ikke glemme at det er OSL-KSU-OSL som er den minste ruten i sør-norge. Også her er overkapasiteten enorm. |
||
| slankis |
Posted: February 27, 2010 03:53 pm
|
||||||||
|
Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 258 Member No.: 32 Joined: February 24, 2008 |
Kanskje. Kanskje ikke. Jeg registrerer bare at enkelte har spådd feil.
Det er færre passasjerer per frekvens på KSU-OSL enn det er på MOL-OSL, men for all del.
De er sikkert ikke helt ferdige med å tilpasse seg hverandre, nei.
Hvordan det? Det er ikke som om MOL-OSL-TRD er noe godt alternativ til MOL-TRD. Det samme kan sies, om enn i litt mindre grad, om BGO. |
||||||||
| puma |
Posted: February 27, 2010 05:03 pm
|
||
![]() Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 237 Member No.: 4 Joined: July 11, 2007 |
Men uansett ikke i nærheten av så stor overkapasitet som det er på MOL Pr dags dato hvertfall. Og det er heller ingen flyselskap som driver vedledighet og selger pasasjerene nesten gratis billetter for og reise med de i KSU som det er på MOL. Er vel også bedre og fly (eksempel) 50 fullprisbetalende en 50 som reiser på honnørbillett. Vist man i det hele tatt er innteresert i og tjene penger da. |
||
| flyKSU |
Posted: February 27, 2010 10:05 pm
|
||
|
Administrator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Admin Posts: 1443 Member No.: 1 Joined: July 07, 2007 |
MEN lønnsomheten er god, og det er strengt tatt dette som teller. |
||
| enva |
Posted: February 27, 2010 11:32 pm
|
||
![]() Tupolev Tu-134 ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 67 Member No.: 45 Joined: June 20, 2009 |
Nå har jeg bare skumlest postene i dette tema, men skjønner såpass at det handler om SAS og NAX nye avganger på MOL. Jeg siterer meg selv fra et annet forum
Det viktigste er det Jomar nevner, at selskapene tjener penger på de avgangene som tilbys -------------------- |
||
| Papi |
Posted: February 27, 2010 11:41 pm
|
||||
|
Tupolev Tu-134 ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 60 Member No.: 30 Joined: February 18, 2008 |
Men nå tjener jo ikke SAS penger på å fly 25 pax OSL-KSU heller. Og dem turene er det mange av. |
||||
| flyKSU |
Posted: February 28, 2010 01:26 am
|
||||||
|
Administrator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Admin Posts: 1443 Member No.: 1 Joined: July 07, 2007 |
I såfall må det være enda flere flygninger med 25 pax på OSL-MOL, skal vi tro en av de to som flyr ruta sine utspill i media i dag:
Det jeg vil frem til er at lønnsomheten på MOL-OSL ikke øker med disse satsingene, tvert imot. Økningen i pax på MOL-OSL-ruta er i hovedsak er feriepax og andre som jakter de billigste billettene. Disse legger ikke igjen nok penger i kassa når man samtidig kjører den største overkapasiteten på det norske innenriksmarkedet. KSU har ikke like mange feriereisende og billigbillett-huntere som MOL, og en del av de KSU tidligere hadde har dessuten vendt seg mot MOL og DY den siste tiden. Men KSU har en større andel businesspax som legger igjen flere mynter pr. sete. Kort oppsummert - Man kan ikke utelukkende se på antall reisende for å finne ut hvor lønnsom ei rute er, selv om dette også er en viktig faktor. |
||||||
| GGENKB |
Posted: February 28, 2010 11:50 am
|
||||
|
Boeing 737-800 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 78 Member No.: 13 Joined: August 16, 2007 |
Norwegian eller SAS? Denne kattens lek med musen er ennå ikke over ser jeg. Februar skulle være en evalueringsmåned, og strategien har blitt endret til å øke istedet for å for å redusere. SAS blåser enda mer luft i ballongen som nå er på bristepunktet. SAS gjør dette krumspringet først og fremst for å bygge opp sin goodwill når det gjelder Årø. Så den dagen ballongen sprekker kan de trygt si at det er ikke det at de ikke har prøvd. At SAS sin øverste ledelse kan sitte og se på dette i den øknomiske situasjonen som selskapet er i må bli en annen sak. |
||||
| S.Holberg |
Posted: February 28, 2010 03:08 pm
|
|
Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 247 Member No.: 28 Joined: February 02, 2008 |
Det vi ser nå på Årø er det samme som SAS gjorde for å skivse ut Color Air(den gangen det fantes). Som ENVA sier så vil de øke og øke for å presse NAX ut av markedet, men det vil nok ikke gå, og SAS vil trekke seg ut. Men bare sånn, du sier 25pax på mange av KSU-OSL turene, men nå reiser jeg en god del over KSU, og sitter på klapp omtrent hver gang. Ikke engang på de siste 15 turene mine over KSU har det vært mindre en 82 pax. Mulig jeg bare har vært heldig eller hva Prf. Slankis?
|
| slankis |
Posted: February 28, 2010 06:20 pm
|
||
|
Nei, det er ikke i nærheten. Skulle de gjort det samme som den gangen, måtte de økt i stedet for å redusere i fjor sommer, og de måtte sørget for at de fløy samtidig med Norwegian. Det har de ikke gjort, og det gjør de ikke nå heller. Resten av innlegget må du nesten be noen annen svare på, for jeg har ikke sagt noe om 25 pax og KSU. |
||
| slankis |
Posted: February 28, 2010 06:24 pm
|
||
|
Det er helt åpenbart at noen har gått et kurs i markedsføring siden sist, ja. |
||
| enva |
Posted: February 28, 2010 06:57 pm
|
||||
![]() Tupolev Tu-134 ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 67 Member No.: 45 Joined: June 20, 2009 |
ÅÅ herregud skal det være så jævla vanskelig da!?! ALLE utenfor Molde skjønner at dette er noe SAS gjør for å skvise ut NAX. De tjener jo ikke en dritt på disse rutene nå som det blir hele 7 daglige. SAS OG NAX TRÅR TIL MED FLERE AVGANGER FORDI DET SOM SAGT ER ET STØNT FOR Å SKVISE UT DEN ANDRE KONKURENTEN! Det virker som du trur alt er fryd og gammen på MOL, men det er ikke det! Got it now? -------------------- |
||||
| slankis |
Posted: March 01, 2010 03:43 pm
|
||
|
Sorry mac. Men til sammen tre avganger i uken utgjør ikke akkurat noe press for å skvise ut noen. Eller: Det er rett og slett ikke nok til å funke. |
||
Pages: (2) [1] 2 |
![]() ![]() ![]() |