| Tilbake til Kvernberget.net · Forumregler |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
![]() ![]() ![]() |
| LN-SSL |
Posted: February 28, 2010 10:45 pm
|
|
Antonov An-225 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1027 Member No.: 2 Joined: July 08, 2007 |
Det står en slik, kuttet på samme måte som på bildet, "en plass på Frei"...., og jeg lurer på om det er noen som kjenner historien eller hvorfor den står der den står...? (Jeg er jo ikke dummere enn at jeg skjønner noen har kjøpt den og plassert den der av en eller annen årsak, men jeg er vel så interessert i hvilket individ den stammer fra). At det er en Boeing er det ingen tvil om, men om det er en 737, 727, 707 aner jeg ikke før jeg evt. har tatt meg fram for å få sjekke throttlekonsollen.
Skal visstnok inneholde "knapper og spaker" enda. ![]() |
| S.Holberg |
Posted: March 03, 2010 10:11 pm
|
|
Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 247 Member No.: 28 Joined: February 02, 2008 |
Heisann!
Dette har jeg klart å hente frem Ingeborg Eriksdatter skal vistnok ha vært registret som LN-SUA, en 737-200 maskin for Braathens. Den fikk de levert i 1986, rett fra fabrikken(line: 1223) Da fløy den for BU frem til 1991 da den ble solgt/leaset til et selskap ved navn Vasp. Der fløy den i ett år før den kom tilbake til BU. Så fløy den for BU frem til -93 for så å bli solgt til Japan Transocean som JA8528. Der fløy den frem til 2001. Så solgt som til Wells Fargo Bank Northwest NA Trustee som registretre den N464BA. Solgt til LAM Mocambique som registrerte den C9-BAJ. Det som er det rare er at den vistnok flyr der enda Så i god Tore på Sporet stil så forsatte jeg "søket" Fant frem at også LN-TUA hadde navnet Ingeborg Eriksdatter.LN-TUA ble bygd i -98 og gikk rett til BU. Så ble den med over til CNO(SAS Norge) før den endte opp i SAS. Der flyr den enda, og ifølge loggen så var den oppe å fløy sist i går. Men der slutter sporene. Finner ingen flere fly med navnet Ingeborg Eriksdatter. Så med mindre et av flyene har kuttet av cockpiten og fått på en ny, så vet jeg ikke helt hva som har skjedd. For kun LN-SUA(-200) og LN-TUA(-700) har hatt navnet Ingeborg Eriksdatter. Mulig det er hatt på i etterkant av eieren av cockpiten? Hvis du har noe mer info så får du bare komme med den Håper det hjalp litt! Sindre |
| flyKSU |
Posted: March 04, 2010 12:20 am
|
|
Administrator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Admin Posts: 1443 Member No.: 1 Joined: July 07, 2007 |
Utrolig nok hadde noen lastet opp no bilder på Facebook, måtte bare klippe litt
![]() Ikke Braathens-farger i hvertfall... |
| S.Holberg |
Posted: March 04, 2010 05:02 pm
|
|
Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 247 Member No.: 28 Joined: February 02, 2008 |
Ser ikke ut som samma?
Kanskje han har mala den? Det ligner mest på en 737-200 |
| LN-SSL |
Posted: March 04, 2010 05:02 pm
|
||
|
Antonov An-225 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1027 Member No.: 2 Joined: July 08, 2007 |
Tja...., glem navnet i bildet mitt. Det var bare ment som en illustrasjon på "outlines" i hvordan cockpiten på Frei er skjært løs.... |
||
| puma |
Posted: March 04, 2010 08:42 pm
|
![]() Ilyushin Il-96 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 237 Member No.: 4 Joined: July 11, 2007 |
Hvor på Frei står den? Om jeg kan spørre da
|
| LN-SSL |
Posted: March 05, 2010 02:54 am
|
||
|
Tja...., si det Vet ikke om eieren blir så glad om jeg blåser det. Har vel blåst nok bare å nevne at den er på Frei kanskje...., ikke vet jeg. Jeg kjenner hverken eier eller noenting til dette prosjektet. Det sies nå at det er restene av en Boeing 727 og at deler i cockpit som er brukt stammer fra B-707 (overhead panel), at setene egentlig er passasjerseter og at flight engineer panel stammer fra en DC-10. Cockpiten kommer visstnok fra en kjent nasjonal storhet på samling av flydeler i Grimstad, Jens Rino (har vært et par ganger på NRK1 og Norge Rundt). |
||
| S.Holberg |
Posted: March 05, 2010 05:34 pm
|
|
Da vet jeg hvor den står
Men men; nå har du ihvertfall historien om Ingeborg Eriksdatter |
| LN-SSL |
Posted: March 06, 2010 12:17 am
|
||
|
Hehe..., jo, takk for den du. |
||
| LN-SSL |
Posted: March 31, 2010 05:53 pm
|
||
|
Det er vel egentlig ikke så hemmelig. Eieren har jo lagt ut bilder på nett selv, og siden cockpiten står ganske fargerik utomhus som hvilket som helst annet blikkfang, kan jeg ikke se noe galt i å legge ut et bilde for ihuga sim-lovers Dette er tatt fra busslommen rett nedenfor Frei Grendahus, sett mot småbåtlaget ved Flatsetøya |
||
![]() |
![]() ![]() ![]() |